Меню сайту:
Наші сервіси:
Історія cs1.6 HTML-редактор online Photoshop online Взнай свый ip
Міні-чат

Наше опитування
Статистика
» Зарег. на сайте
Всього: 18
Нових за місяць: 0
Нових за тиждень: 0
Нових за вчора: 0
Нових сьогодні: 0
» Из них
Адмінів: 2
Модерів: 0
Модерів форума:
Провірених: 1
Юзерів: 15
» Из них
Хлопців: 15
Дівчат: 3

Вівторок, 24.06.2025, 02:14
Вітаю Вас Гость

Проги і файли для роботи (Саме необхідне!) - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Проги і файли для роботи (Саме необхідне!)
RUSLASS
 Дата: Середа, 01.12.2010, 18:48 | Сообщение # 1

Группа: Адміністратори
Сообщений: 54
Уважение: 0
Offline
Для того, щоб почати створювати карти, необхідні 3 програми. У міру того, як Ви будете набиратися досвіду, Вам знадобляться додаткові програми і утиліти. Ну, а поки що ось список мінімальних засобів для навчання:
Valve Hammer Editor (або Worldcraft)
ZHLT (або ZHLT: Custom Build)
Expert FGD-файл (або просто FGD-файл)

Основні програми для створення карт
Valve Hammer Editor Редактор карт - програма, в якій створюються карти, основний інструмент маппера. До версії 3.4 програма називалася Worldcraft, але потім фірма Valve змінила назву на Valve Hammer Editor 3.4. Часто також можна зустріти абревіатуру VHE.
Zoner's Halflife Tools (ZHLT) Компілятори - чотири невеликі програми, які перетворять карту з формату MAP (зрозумілого редактору) у формат BSP (зрозумілий грі). Також ці компілятори називають утилітами Зонера, по імені розробника (точніше, на прізвисько). Так як вихідний код утиліт відкритий, то знайшлися люди, які поліпшили їх і додали нові функції. Так з'явилися утиліти ZHLT: Custom Build, які можна вважати більш вдалими, ніж оригінальні ZHLT.
Expert FGD-файл Game Definition File - файл, в якому зберігається інформація про всі ентіті-об'єкти, які можна використовувати при будівництві Counter-Strike карт. Приставка Expert означає розширений (більш повний) FGD-файл. Його й необхідно використовувати. Також існує звичайний, стандартний FGD-файл. Його також можна успішно використовувати, однак підтримки всіх нових функцій утиліт ZHLT: Custom Build в ньому немає. FGD-файл підключається до редактора карт в процесі його налаштування.

Давайте тепер більш докладно розглянемо основні програми: редактор, компілятори і FGD-файл.

1. Valve Hammer Editor (офіційний редактор карт)

Valve Hammer Editor (VHE, Hammer, Хаммер) - офіційний редактор карт для гри Half-Life та її модів: Counter-Strike, Day Of Defeat, Team Fortress, Front Line Force та інших. У цьому ж редакторі (точніше, в минулих його версіях під назвою Worldcraft) створювалися рівні для Half-Life.

Як ми вже говорили вище, до версії 3.4 редактор носив назву Worldcraft, а потім він був перейменований у Valve Hammer Editor. Слід зауважити, що карти, зроблені в Worldcraft, можна відкрити в новому редакторі і навпаки. Формат залишився той самий, а тому ми маємо повну сумісність.
У порівнянні з іншими редакторами, вHammer"і небагато кнопок , панелей та інших речей, які здатні відлякати початківця творця карт. Hammer досить зручний у роботі, займає зовсім небагато місця на диску, у ньому є всі самі необхідні функції і взагалі в ньому МОЖНА створювати відмінні карти (за прикладами далеко ходити не треба: автори de_aztec, de_dust і багатьох інших відомих карт використовували Hammer / Worldcraft) .

Звичайно ж, є у Hammer'а і недоліки: деякі помилки, глюки (не без цього), можливо, не завадили б йому деякі нові функції, але, незважаючи на все це, Hammer залишається улюбленим редактором великого (якщо не більше) числа мапперов , що створюють карти для CS по всьому світу.

2. Компілятори (ZHLT)
Тепер давайте розглянемо другий за значущістю інструмент маппера - компілятори.

Zoner's Halflife Tools (ZHLT) - найкращі компілятори для карт на движку Half-Life. ZHLT - це цілий набір, що складається з чотирьох невеликих консольних програм-компіляторів. Ці програми перетворять карту з формату MAP (її ми отримуємо в редакторі) у формат BSP, який використовується у грі.

На жаль, а може, на щастя, ми не можемо створити карту в редакторі і відразу запустити її в Half-Life або CS. Перш, ніж ми це зробимо, карту необхідно відкомпілювати (обробити за певними параметрами усіма чотирма програмами-компіляторами, так би мовити, приготувати:) Під час компіляції програми-компілятори по черзі запускаються і виконують свою стадію в перетворенні картки (одна програма прораховує поверхні, інша висвітлює карту, третій оптимізує і т.д.).

Компіляторів ZHLT існує 2 версії:

Офіційні ZHLT 2.5.3 (вони вже давно не оновлюються)
І поліпшені ZHLT: Custom Build (на щастя, оновлюються регулярно:)
Чи є альтернатива ZHLT?

Резонне питання, на яке можна відповісти: і Так, і Ні. Справа в тому, що до складу редактора Hammer входить набір компіляторів (їх теж чотири), але вони їх розробка давно зупинилася. Зараз ці стандартні компілятори (файли: qbsp2.exe, qcsg.exe, qrad.exe, vis.exe в директорії «Hammer / Tools") серйозно програють утилітам ZHLT за якістю компіляції, швидкості, функціональними можливостями, інформативності та іншими параметрами. Сказати чогось хорошого про стандартні компілятори ми не можемо. Але це й на краще. У всьому світі написано стільки документації по ZHLT, що використовувати їх - одне задоволення. Ось, власне, з усього цього і випливає, що альтернативи ZHLT як би й ні.

 
RUSLASS
 Дата: Середа, 01.12.2010, 18:50 | Сообщение # 2

Группа: Адміністратори
Сообщений: 54
Уважение: 0
Offline
3. FGD-файл
Ну, а на завершення нашої статті, розглянемо останній інструмент - Expert FGD-файл (без нього, як і без попередніх двох інструментів, неможливо побудувати карту).

У FGD-файлі зберігається інформація про всі ентіті-об'єкти і їхні властивості, які можна використовувати при створенні Counter-Strike карти. Файл, як ми вже зазначали вище, підключається до редактора карт в процесі його налаштування.

FGD-файлів існує два:

Стандартний FGD-файл (halflife-cs.fgd)
Розширений FGD-файл (halflife-cs-expert.fgd)
Ми рекомендуємо використовувати розширений FGD-файл (Expert), тому що він містить інформацію про більшу кількість ентіті-об'єктів і більш повно підтримує утиліти ZHLT. Можливо, Вам зустрінеться різні версії розширених FGD-файлів - нічого страшного. Просто їх випускають різні люди і, відповідно, у файлах є невеликі відмінності. Наприклад, в одному з них може бути реалізована підтримка показу моделей прямо в редакторі карт, тоді як в іншому більш повно підтримується остання версія компіляторів ZHLT: Custom Build. Просто слідкуйте за новинами на мапперскіх сайтах (і на нашому, в тому числі), і Ви зможете вибрати кращий FGD-файл.

У подальшому Ви і самі зможете випускати нові версії FGD-файлів (якщо, звичайно, захочете це робити:). Наприклад, можна буде об'єднати декілька FGD-файлів в один, який буде підтримувати всі нові функції редактора карт і / або компіляторів. А об'єднувати FGD-файли легко, тому що це прості текстові файли.

Для довідки: в даній статті мова йде про FGD-файлах, які використовуються для створення Counter-Strike карт. Для інших модів Half-Life (Day of defeat, Front Line Force, Team Fortress тощо) існують свої FGD-файли, в яких записана інформація про ентіті-об'єктах, що використовуються у даному МОД'е. Так що, пам'ятайте, що для створення CS-карт необхідно використовувати FGD-файл для CS.

 
Мурзик
 Дата: Неділя, 18.02.2018, 02:48 | Сообщение # 3

Группа: Користувачі
Сообщений: 6
Уважение: 0
Offline
ну да
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Міні-профіль
Привет: Гость

Сообщения:

Логин: Гость
ID: 0
Ты здесь: -й день
Список пользователей
Изменить информацию
Отправить сообщение
Читать ЛС ()
Сервер
Ми Вконтакті
Категорії розділу